Tävlingen i tisdags :)

Ja som jag hoppas att ni vet så var ju jag med Anna Och Mimmi på Pay´n Jump på orustridklubb i tosdags (den 12e Juli) och jag hoppade 2 klasser en 60cm och en 70cm klass. Och Olivia min kusin var med och tog lite kort på Mig och Alice. :D Men ni kanske vill veta hur det gick också. ?

Hursomhelt så gick framhoppningen så bra som den ska gå. Alice hoppade allt och var jättefin och mitt självförtroende höjdes lite iaf och jag fick lite hopp om att det skulle gå så bra på banan också. :)

Men sen då när jag kom in på banan då blev Alice lite "rädd" för ena hörnet när jag skulle göra en volt. (hon ser sina spöken ibland)Så hon blev helt förstelnad och hon ville INTE gå framåt eller något sånt så jag fick låta henne titta lite, och startsignalen kom..... men sen då gick hon äntligen fram åtminstone och jag fick henne i galopp :D. Och vi började hoppa banan. Hon stanade lite på några hinder och kollade på skuggor och massa skit. Men vi tog det lugnt och fint och kom igenom banan. Och sen då i andra klassen då var det likadant även fast jag hade dubbelt så mycket skänkel och vilja... Men jag får inte glömma bort en sak och det är att hon är ett STO MED EGEN VILJA !! Så jag var nöjd och glad ändå. :D Och Både Alice och jag tyckte att det var roligt och det är ju det viktigaste ♥

















Kram Johanna ♥





Kommentarer
Postat av: Anna

Du kämpade så bra Johanna! Finns ingen som kunde gjort det bättre. Som du skriver är det viktigaste att ha roligt :)



Puss <3

2011-07-17 @ 22:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0