Alice på tävling.

Hej. Idag då när jag är på tjörn hela dagen så har jag inte så stor möjlighet att blogga så det kommer ett tidinställt :)
Ni vet ju att jag har tävlat lite med Alice i år,. Så jag tänte skriva lite om hur Alice har varit på tävlingarna och hur det har gått.

Den första tävlingen som vi var med på detta året det var påskhoppet som var på Holmegård (privatbyggnaden brevid stenungsundshoppryttarförening) den 24 april. Det var då en Pay´n Jump. Hur som helst så gick framridningen jätte bra och allt runt om kring gick också bra. Jag skulle då hoppa 60cm och 70cm. I 60cm klassen då fick jag 3 stopp på ett hinder, men dom var jätte snälla och hjälpte mig så jag kom över det. och sen när jag kom över det då fick jag 1 stopp på ett annat hinder. Och sen i 70cm klassen då fick jag bara 1 stopp. Så det var den tävlingen Och jag var faktiskt väldigt nöjd :)

Och sen den andra tävlingen som var den 25 April på StoraHögas ridklubb. Som var en Clearround. Då gick ganska bra fast Alice var lite jobbig på framridningen (som det var jättevarmt på så man dog nästan av värmeslag!!) då hon gick på sidan av hindren någon gång eller så. Fast sen hoppade hon jättefint iaf :) Men sen var det min tur på banan då jag också hoppade en 60klass först, Men då gick det ganska bra fast jag fick 2stopp. och sen i andra klassen då jag hoppade 70 cm. Då fick jag också ett stopp men då var det mitt fel att hon stannade...

Den 3e tävlingen som jag har varit med på detta året var på Tjörnsridklubb, På tjörnhoppet den 5 Juni. Då var jag tvungen att hoppa 75cm och 80 cm. Och på den tävlingen gick det ganska dåligt på för jag var nervös :/ Och Alice blev ju osäker då. Så på framridningen gick det jätte dåligt hon gick på sidan och tyckte inte alls att det var kul. Men sen då första starten (75cm) då kom jag över 1an och sen på 2an då vägrade vi ut oss. Sen byggde dom om banan och på fram hoppningen till 80cm då gick det bara jättedåligt. Sen när jag hoppade 80 banan då hoppade hon 1an och 2an men sen vägrade hon ut sig på 3an. Så det gick ganska dåligt då. JA!

Så som ni förstår så är Alice helt olika från gång till gång och så har det alltid varit. Så som ni förstår då så har jag inga höga förväntningar idag. Men det kanske är ett + att det är på hemmaklubben iaf.Jag får se det :D ♥









/Johanna♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0