Ailanthus världens finaste ponniie<3

Innan Alice:
Ja som alla vet då så är Ailantus/Alice min lilla Älskling och jag Älskar henne otroligt mycke <3
Men det har inte alltid varit en speciellt lätt ponny!
Jag och pappa hade letat jätte mycket på internet efter ponnys och dom flesta som vi ringde på var redan sålda eller så var det någon annan familj förre oss :( Men så en kväll kollade vi igen då var annonsen där ! Och vi fastnade direkt för bilden och texten om henne. Så vi ringde och dagen kom då vi skulle prov rida henne <3 Och jag har nog Aldrig varit så nervös någon gång i hela mitt liv.
Provridningen:
Så vi åkte till ridskolan på tjörn där hon stog, Valsäng. Och hon testade med spöken och allt och jag kunde väl inte riktigt hantera det men det gick någorlundra bra ändå..
Och vi bestämde oss för att fortsätta vara intresserade. Och jag var hos henne några gånger men jag red henne inte någon mer gång. Och för att göra en lång historia kort så Veterinär-besiktade vi henne och hon gick igenom ! :)
Hem Färden:
Och så kom dagen då de var dax att hämta henne! Jag kommer ihåg att det var en den 22 eller 21 Mars 2008 på en torsdag. En vecka innan min födelse dag. Så jag fick henne då alltså i 11år present och gud så glad jag var!
Första ritten :
Jag kommer ihåg första gången jag red henne hemma :) Det var på ängen och det var snö och min kusin Olivia var med och red på Fabian. Och hon var busig för när va var längst ner så gjorde hon en hel omvänig och de var jag inte med på så jag ramla av Två gånger i en snöhög xD

Och jag fortsatte rida henne hela sommaren och tränade för en kompis mamma. en gång i vecka. Och det gick jätte bra och de var kul ! :)
Förstatävlingen tsm:
Jag har för mig att de var den sommaren våran första tävling kom! Det var på Råda ridklubb.Jag skulle hoppa 40 eller50 cm iaf och hon gick inte ens in på banan med mig så mamma fick följa med in. Och Springa med hela banan igenom. och jag kommer ihåg hur sur jag var!! xD och det gick inte alls bra !
Hösten 2008:
Sen när hösten kom då åkte jag och mamma till Spanien och var där i en vecka... Och sen när vi kom hem var det inte bra med Alice ;( Jag kommer ihåg att de var efter skolan en dag och jag hade gjort stallet och gick till hagen för att hälsa på henne och jag kunde se på långt håll hur hon skakade.. Och då måde hon inte bra och fick åka in till Skara på natten. Och gud så orolig jag var. Och det visade sig var typ Kolik och hon kunde ha strukigt med :( <3 Men hon var en kämpe och klarade sig ! ;) Och jag var så enormt glad då!
2009 Våren:
Vår det dax för då!  Det var någon gång på början av året och hovslagern skulle komma hem till oss! Allt gick bra men så skulle hon värka Alice och vi hade ställt henne i den smala gången. Och Alice gick in i hovslagarens låda med Vänster bakben! Och gud var det blödde! Och så gick pappa och Nina(hovslagaren och ringde veterinär och hämtade bandage och då fick jag stå med Alice och lugna ner henne. Gud va ledsen jag var och det var jätte läskigt och det blödde enormt mycke. Men Alice var lugn och fin och Veterinären kom sen och sydde ihop och greja. Och det läkte tillslut :)
Våren/Sommaren/hösten/vintern 2009:
Då började jag träna för Anna Edvardsson på tjörn hos Mimmi! :) Det gick kanske inte jätte bra för det var efter skadan och hon hade mycket energin, Men Anna hjälpte mig och tillsmmmans fick vi ordnig på henne, Men när vi hoppade så sprang hon på sidan och busade. Och jag ramlade av många gånger i början. Vi var oxå på många ridläger som Anna ordnade och det var jätte roligt och jag fick nya änner :) Och sen tillslut då började vi tävla lite smått och Alice hade börjat få förtroende över mig och vi började känna varrann lite mer. Men på tävlingar gick det ändå inte så bra. Alice var närvös och jag var ännu nernervös. :S
Året 2010! :
Det var ett kanon år! Vi tränade för Anna, Tävlade och jag var med i bohuscupen och jag var med i laget! på ORK kom vi 3:a och då var jag med :) och nu kände vi varann riktigt bra! Och det blev bra resultat med men det var oxå många motgångar på tävlingarna! Vi började få rossetter och det gick jätte bra!
Det var oxå ett sommar ridläger och
Det var här hemma hos mig ch det var riktigt roligt med alla tjejer och så. Minnen för livet asså!
Hösten 2010.:
Började jag träna dressyr på Ridskolan för Janne varannan vecka på hanns Dressyrspecial. och det har hjälpt mig och Alice jätte mycket med hoppningen :)
på Höstlovet  skulle det vara tävling på Tjörns ridklubb  och Spotten och MImmi skulle oxå vara med :) Men så veckan innan lovet bröt jag fingrarna :( och då var jag inte glad kan jag säga men då kom Anna på att hon kunde tävla henne bara för att alice behövde komma ut och tävla! och det gick jätte bra 4fel första hoppningen på 60cm och felfria nästa på 70cm ! 

Men som ni förstår då så har det inte varit lätte med Alice och dettta är ändå inte Allt! Men det har bara varit att kämpa på och se framåt . Och nu är vi på gång igen ! och vi är mer laddade än vi någonsin har varit ;)<3




























Kärlek

Kram Johanna ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0